loading...
labarcafe
gholami بازدید : 48 دوشنبه 26 اسفند 1398 نظرات (1)

مزایای سلامتی دسرها

دسر ها یکی از خوردنی های پر طرفدار در سرتاسر دنیا هستند، تهیه و درست کردن دسر معمولا ساده و تقریبا کم هزینه می باشد. همچنین از مزایای سلامتی دسرها برای کودکان این است که آنها را به غذا خوردن تشویق می کند، و در بین بزرگتر ها نیز طرفداران زیادی دارد.

دسرها می توانند به نفع سلامتی شما باشند. ما در مقاله 5 مورد از مهم ترین مزایای سلامتی دسرها را برای شما ارائه می دهیم.

 

1. دسرها پر از مواد مغذی هستند .

بعضی اوقات بدن شما هوس دسرهای خوشمزه را می کند. رژیم های کم کربوهیدرات اغلب از این واقعیت غافل می شوند که کربوهیدرات ها یک ماده مغذی و اساسی برای بدن هستند، در حالی که دسرها ممکن است سالم ترین شکل کربوهیدرات ها نباشند، چون اگر بیش از حد ممکن مصرف شوند قند خون شما بالا می رود و بدن انسولین بیشتری را تولید می کند که گلوکز اضافه را به عنوان چربی ذخیره می کند و همین امر باعث چاقی می شود.

شیرینی هایی مانند پای کدو تنبل یا شکلات تیره حاوی منابع غنی از غذاهای کامل هستند که ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان های لازم را برای رژیم غذایی شما تأمین می کنند.

 

2. دسرها شما را شادتر می کنند !

آیا تا به حال نوعی از دسر مورد علاقه خود را خورده اید و احساس می کنید که شادتر شده اید؟ باید بگوییم که این احساس واقعی است.

طبق گفته The Nest ، غذاهایی که درصد طبیعی بالایی از کربوهیدرات ها را دارند، به مغز و بدن کمک می کنند تا مواد شیمیایی ( مانند سروتونین ) تولید کنند که به بهبود عاطفی کلی کمک می کند.

 

مزایای سلامتی دسرها

 

3. خوردن دسر در واقع می تواند کنترل وزن شما را بهبود بخشد .

تمایل به شیرینی یکی از بزرگترین دلایل عدم موفقیت رژیم است. هنگامی که یک فرد بالغ به طور متوسط ​​از خوردن دسرها کنار می رود و نمی خورد، ممکن است به اهداف تناسب اندام برای کوتاه مدت خود دست پیدا کند.

اما مطالعات نشان داده است بزرگسالانی که به دسر علاقه دارند و مصرف می کنند، شانس بیشتری برای موفقیت طولانی مدت در کاهش وزن را دارند.

شما می توانید با خوردن دسر قبل از غذا معده خود را پر کنید، چون مغز سریعا تشخیص می دهد که گلوکز به اندازه کافی مصرف شده و به سیستم های طبیعی بدن که کالری محاسبه می کنند اجازه عمل می دهد؛ اگر این کار را انجام دهید می توانید از پر خوری جلوگیری کنید.

 

4- دسرها فرصتی مناسب برای مصرف میوه های بیشتر در رژیم غذایی شما دارند .

همانطور که همه ما می دانیم، بخش اساسی از مصرف روزانه شما از مواد مغذی میوه است که شما را سالم، قوی و مصون از بیماری های خاص نگه می دارد. متاسفانه، شما ممکن است روزانه دوز لازم از این گزینه های غذایی قدرتمند را دریافت نکنید.

اضافه کردن تمشک و زغال اخته به یک کاسه ماست یونانی منجمد باعث می شود یک دسر در حال حاضر سالم ( سرشار از پروتئین و چربی های سالم ) به یک وعده غذایی بسیار مهم برای مصرف میوه روزانه شما تبدیل شود. از خلاق شدن نترسید. از توت فرنگی های پوشیده از شکلات گرفته تا اسموتی های وانیلی و انبه، همه گزینه های مناسبی برای مصرف میوه مورد نیاز بدن هستند.

 

5- دسرها می توانند عوارض منفی رژیم غذایی را برطرف کنند .

آیا تا به حال ازین موضوع متعجب شده اید که چرادر بیمارستان ها ژله یا پودینگ شکلات را به بیماران بیمارستان می دهند؟ هنگامی که بیماران به دلیل بیماری، اشتهای خود را از دست می دهند، مصرف کربوهیدرات های شیرین و مواد مغذی از هر نوع غذای دیگر آسان تر و لذت بخش تر است.

طبق اعلام انجمن ملی اختلالات خوردن، اگر به طور ناگهانی مصرف کربوهیدرات و قند را کاهش دهید بدن را از دریافت گلوکز مورد نیاز برای انرژی محروم کرده اید.

اگرچه تمرکز بر مصرف یک رژیم غذایی متعادل و پر از غلات سبوس دار، سبزیجات و پروتئین بسیار مهم است، اما دسرها کمی هیجان بیشتری را به وعده های غذایی شما اضافه می کنند.

علاوه بر این که شما را خوشحال تر می کند، دسرها گاهی می توانند شما را سالم تر جلوه دهند.

 

شما عزیزان می توانید در بهترین کافه تهران ( کافه لابار ) ، علاوه بر دسرهای خوشمزه، انواع چای، قهوه و اسموتی را نیز امتحان کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 671
  • بازدید کلی : 2,384