loading...
labarcafe
gholami بازدید : 40 شنبه 10 اسفند 1398 نظرات (0)

چای جزو سالم ترین نوشیدنی ها است. در حالی که قهوه در بیشتر کشورهای غربی نوشیدنی مورد انتخاب است، چای بر قسمت شرقی ( انگلیس ) مسلط است. در این مقاله به 11 نوع چای و خواص آنها  می پردازیم و در مقاله بعدی ادامه آن را ارائه می دهیم. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد یک چای خاص هستید، می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

11 نوع چای و خواص آنها را بیشتر بشناسیم

انواع چای

اول از همه، توجه به این نکته مهم است که " چای " واقعی همه از همان گیاه اولیه تهیه می شوند. Camellia sinensis. طبقه بندی انواع چای بستگی به نحوه تهیه و فرآوری برگهای گیاه چای دارد.

پنج چای واقعی وجود دارد :

  • چای سیاه
  • چای سبز
  • چای اولانگ
  • چای پوره
  • چای سفید

این چای های سنتی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

نوشیدنی های گیاهی گسترده ای وجود دارد که از گل، دانه، برگ و حتی قارچ تهیه می شود. اگرچه آنها با تعریف واقعی " چای " مطابقت ندارند، اما این اسمی است که اکثر مردم آنها را می شناسند.

به همین دلیل، این مقاله شامل 25 نوع چای مختلف از جمله پنج چای واقعی خواهد بود.

 

     1 . چای جو

چای جو بیشترین محبوبیت را در شرق دارد و نوشیدنی اصلی در چین، ژاپن و کره است.

در ژاپن این نوع چای را " mugicha " و در کره آن را " boricha " می نامند. بسیاری از خانواده ها به طور روزانه آن را می نوشند.

به طور سنتی با یخ سرد سرو می شود، به خصوص به عنوان یک نوشیدنی تابستانی بسیار محبوب است و بسیاری از مردم آن را مانند آب می نوشند.

این چای اخیراً از محبوبیت بیشتری در سطح جهانی برخوردار است و یافتن آن بصورت آنلاین یا در فروشگاه ها آسان است. از نظر طعمی، طعم مغذی، دودی و کمی تلخ دارد. تحقیقات بسیار محدودی در مورد اثرات احتمالی سلامتی نوشیدنی وجود دارد.

 

     2 . چای سیاه

تهیه شده با برگ گیاه Camellia sinensis ، چای سیاه یک چای واقعی است.

همچنین یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به ویژه در انگلیس و ایرلند است، و در بریتانیا تقریباً روزانه 165 میلیون فنجان چای سیاه می نوشند. به دلیل طعم کمی تلخ آن، بسیاری از مردم به همراه مقدار کمی شیر از نوشیدنی لذت می برند.

چای سیاه و سبز چگونه از یکدیگر متمایز می شوند؟

تفاوت های کمی بین چای سبز و سیاه وجود دارد. نکته مهم این است که چای سیاه به یک فرایند تولید طولانی تر نیاز دارد.

برگهای چای تقریباً بلافاصله در فرآیند تهیه چای سبز گرم می شوند، ولی برای چای سیاه ابتدا برگها در آفتاب خشک می شوند.

 

     3 . چای چاگا

بسیاری از قارچ ها دارای خواص دارویی هستند، اما آیا تا به حال چای قارچ را امتحان کرده اید؟

این نوشیدنی خاص در منطقه روسیه / سیبری سرچشمه گرفته است و قارچ " Chaga " بومی مناطق اروپای شمالی و شرقی و آسیا است.

قارچ Chaga نوعی قارچ است که روی درختان توس رشد می کند و درست کردن این چای به سادگی شامل جوشاندن یک تکه قارچ خشک شده است. این نوشیدنی رایج روزانه در سیبری مورد استفاده قرار می گیرد و مردم معتقدند که فواید مهم سلامتی و طول عمر را دارد.

 

آیا این عقیده پشتوانه علم است ؟

برخی مطالعات امیدوارکننده نشان می دهد که عصاره چای چاگا خاصیت ضد توموری دارد و ممکن است آسیب اکسیداتیو DNA را در مطالعات حیوانی و سلولی مهار کند.

این آزمایشات تمایل به استفاده از غلظت های بالاتر قارچ نسبت به آنچه در چای می باشد است. همچنین هیچ مدرک سطح بالایی در دست نیست که هنوز این عوارض در انسانهایی که چای می نوشند رخ می دهد.

به گفته محققان این قارچ پر از گیاهان دارویی است و منطقی است که پیشنهاد کنیم نوشیدن چای ممکن است بدن ما را خوب نگه دارد.

 

     4 . Chai

چای ترکیبی از چای سیاه، شیر بخارپز و گیاهان و ادویه های مختلف هندی است.

این ادویه جات به طور معمول شامل دارچین، هل، میخک و زنجبیل است. بسته به نوع چای و ادویه های مورد استفاده، طعم آن می تواند بسیار متفاوت باشد. یک چای به سبک سنتی نسبتاً سالم است، اما نسخه Starbuck دارای 45 گرم شکر است.

 

     5 . چای بابونه

 

چای بابونه

 

چای بابونه از گلهای خوراکی گیاه بابونه تهیه می شود.

این نوشیدنی خاص به نوشیدنی مناسب در زمان خواب شهرت دارد و تولید کنندگان ادعا می کنند که به آرامش بدن ما کمک می کند. این یکی از محبوب ترین انواع چای است و با طعمی سبک، کمی شیرین، تلخی ملایم را جفت می کند.

تحقیقات در مورد بابونه نشان می دهد که ممکن است به عنوان یک آرامش بخش عمل کند، و همچنین کمک به درمان اضطراب را نشان می دهد.

 

     6 . چای گل داوودی

گل داودی گیاهان گلدار است که در شرق آسیا سرچشمه می گیرند، و ما عمدتا می توانیم آنها را در چین پیدا کنیم.

گلهای این خانواده از گیاهان می توانند از نظر رنگی متفاوت باشند، اما از نظر خوراکی می توانیم برگهای آنها را برای تهیه چای گل داودی پرورش دهیم.

مانند همه چای های گل، گل داودی نیز دارای عطر گل و در کنار طعمی سبک و کمی شیرین است. مردم معتقدند که این نوشیدنی خاصیت ضد التهابی دارد.

 

     7 . چای قاصدک

عکس چای قاصدک در یک لیوان شیشه ای با گل های قاصدک.

چای قاصدک

 

قاصدک ها خوراکی هستند، تقریبا در همه جا رشد می کنند و سالادهای قاصدک و چای قاصدک هر دو گزینه های محبوبی هستند. چای ساخته شده از برگهای قاصدک بسیار سبک و ملایم است و دارای کمی طعم گل است.

یک نوشیدنی قاصدک دیگری وجود دارد که به " قهوه قاصدک " معروف است.

برای تهیه این " چای " خاص، فرایند تولید خواستار بو دادن ریشه های قاصدک است. جالب اینجاست که این نوشیدنی کمی شبیه قهوه است و برخی افراد حتی از آن به عنوان جایگزین قهوه استفاده می کنند. همچنین می توانید در مورد خاصیت قهوه و انواع مختلف نوشیدنی های قهوه مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

بخش عمده ای از مزایای سلامتی چای قاصدک هنوز توسط تحقیقات تأیید نشده است، اما مطالعات محدود نشان می دهد که ممکن است مزایای گوارشی داشته باشد.

 

     8 . چای ضروری

چای Essiac نوشیدنی سنتی Ojibwa است، یک قبیله هندی آمریکای شمالی که به نام Chippewa نیز شناخته می شود. طعم آن کمی تلخ و کمی مزه چمن دارد، اما به هیچ وجه طعم بدی هم ندارد.

ادعای بزرگ در مورد این چای این است که می تواند به درمان سرطان کمک کند. شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه چای قادر به کمک به سرطان است، مورد تأیید نیست.

یک مطالعه روی حیوانات وجود دارد که نشان می دهد عصاره اسانس ( در دوزهای بسیار زیاد ) ممکن است رشد سلول تومور را مهار کند. اما مهمتر از همه، هیچ مطالعه انسانی وجود ندارد که نشان دهد Essiac می تواند یک درمان موثر سرطان باشد.

 

     9 . چای سبز

چای سبز و خواص آن

یک چای واقعی دیگر و یک مورد دیگر که مزایای سلامتی آن بر پایه شواهد است. چای سبز از چین سرچشمه گرفته است که در هزاره ها محبوب بوده است. در حالی که چای سیاه یک انتخاب محبوب در دنیای غرب است، چای سبز در شرق، به ویژه ژاپن حاکم است.

انواع مختلف چای سبز نیز وجود دارد که برخی از آنها را در این راهنما معرفی خواهیم کرد. انواع محبوب تر شاملsencha ، genmaicha و matcha است.

چای سبز بسیار سالم است و یکی از بیشترین مواد غذایی / نوشیدنی است که مورد حمایت تحقیقات قرار گرفته است.

به طور خاص، بررسی های منظم نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز ممکن است به کاهش خطر سرطان، کاهش فشار خون، کاهش مقاومت به انسولین و افزایش کنترل قند خون کمک کند. بسیاری از خواص مفید چای سبز از مقدار کاتچین حاصل می شود که نوعی پلی فنول است.

 

     10 . چای هیبیسکوس

با نام Agua De Jamaica نیز شناخته شده است، hibiscus چایی است که از گلبرگهای خشک شده گل رز ساخته شده است. همانند رنگ گل، چای هیبیسکوس یک رنگ قرمز تیره است و دارای طعم ترش و بوی گل است.

یکی از دلایل طعم ترش، میزان بالای اسید هیبیسک است که چای حاوی اسیدهای مالیک، تارتاریک، سیتریک و آسکوربیک است. در حقیقت، ترکیب چای هیبیسک 24٪ اسیدی است.

Hibiscus برخی از خواص غذایی مناسب را نیز دارد و این منبع خوبی برای ویتامین C و انواع پلی فنولهای آنتوسیانین است. تحقیقات زیادی نشان می دهد که چای هیبیسکوس در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک موثر است.

 

     11 . چای ماتا

چای ماتا و خواص آن

 

Matcha نوعی چای سبز پریمیوم ژاپنی است. ماتا در ژاپن محبوب است، جایی که مردم تمایل به نوشیدن آن در حالت خالص را دارند. این نوشیدنی طعم قوی، تلخی و چمن دارد.

با این حال، ( بیشتر مردم دنیا ) آن را با مقادیر زیادی شکر و شیر بخارپز مخلوط می کنند تا چای سبز لاته شود.

 

در این مقاله سعی شد 11 نوع چای و خواص آنها توضیح داده شود در مقاله بعدی سعی میکنیم که انواع دیگری از چای را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 680
  • بازدید کلی : 2,393